Thursday, December 13, 2018

Ulasan E-book Mendorong Anak Membaca

Tajuk: Mendorong Anak Membaca (http://mendoronganakmembaca.blogspot.com)
Penulis: Faridah Binti Yusof

Ulasan ebook kali ini mengenai satu teknik mengajar anak untuk membaca. Sebenarnya kan membaca ini adalah kemahiran asas yang mesti dikuasai oleh anak-anak agar dapat mengikuti pembelajaran yang sempurna.

Di sekolah rendah, murid yang tidak boleh membaca dengan baik akan diletakkan dalam kelas Linus. Kelas ini akan memberikan latihan yang khas untuk mengatasi kesukaran membaca dalam kalangan murid yang terbabit.

Dengan ebook ini, kita boleh mendorong anak kita untuk minat membaca seawal umur tadika  lagi. Banyak aktiviti yang dicadangkan di dalam ebook ini yang kita sendiri tidak pernah cuba untuk diaplikasikan kepada anak kita.

Boleh saya katakan, bagi mereka yang ingin membuat home schooling, banyak teknik yang kita boleh ambil di dalam ebook ini. Dapatkan ebook ini untuk memastikan anak anda tidak tergolong dalam senarai pelajar Linus tahun hadapan!

Ulasan oleh: Siti Azimah Binti Rupilen
Penulis e-book Menanam Rutin Al-Quran (https://menanamrutinalquran.blogspot.com/)

No comments:

Post a Comment

Biodata Penullis 30 Hari Mencari kehidupan

 Biodata Penulis: Ummu Saifah nama pena kepada Siti Azimah Binti Rupilen, anak perempuan kepada pasangan bahagia, En Rupilen @Rafle Naiman d...