Thursday, December 13, 2018

Ulasan E-Book Pesona Ibu Bahagia

Tajuk: Pesona Ibu Bahagia
(http://pesonaibubahagia.blogspot.com/)



Penulis: Noorasyida binti Shaid


Ibu adalah insan yang sangat besar peranannya dalam mendidik anak-anaknya di rumah. Tidak kira mereka bekerja atau hanya menjadi suri rumah sepenuh masa. Tanggungjawab itu tidak akan berpindah ke bahu seorang bapa dalam norma kehidupan yang normal.

Bersediakah anda menjadi ibu yang bahagia? 

Ebook ini merungkai kehidupan seorang ibu bahagia dan memberikan panduan-panduan berguna untuk mereka yang bakal dan sudah menjadi ibu. Menguruskan rumah tangga kadangkala menyebabkan kita rasa anak sebagai bebanan.

Sudah tiba masanya kita mengubah cara pandang kita terhadap anugerah tidak ternilai besarnya daripada Allah ini iaitu cahaya mata kita. Anak-anak akan menjadi penyambung keturunan kita kelak. Cara didikan kita akan menentukan bagaimana keadaan generasi kita akan datang.

Mereka juga adalah orang yang diharapkan membaca doa untuk kita setelah kita meninggal dunia kelak. Mereka juga yang kita harapkan akan menguruskan jenazah kita.

Semua itu bermula dengan cara didikan kita terhadap mereka yang diantaranya bakal dibaca dalam ebook ini. Nikmatilah keindahan ketika menjadi ibu, kerana tidak semua orang berpeluang menjadi seorang ibu di dunia ini. 





Ulasan oleh: Siti Azimah Binti Rupilen

Penulis e-book Menanam Rutin Al-Quran (https://menanamrutinalquran.blogspot.com/)

No comments:

Post a Comment

Biodata Penullis 30 Hari Mencari kehidupan

 Biodata Penulis: Ummu Saifah nama pena kepada Siti Azimah Binti Rupilen, anak perempuan kepada pasangan bahagia, En Rupilen @Rafle Naiman d...